Tytuł
Tworzenie innowacji w sieciach partnerskich - przykład NTT DoCoMo
Abstract
The article discusses the role of technology companies in establishing and managing partner networks. Based on the case study of a Japanese mobile phone operator NTT DoCoMo, the author analyzes the ways of using semi-open technological standards and governance forms in order to stimulate competition among partner firms and motivate them to innovate. It presents challenges faced by companies trying to keep their partners both loyal and innovative at the same time.
Abstrakt
Artykuł omawia rolę firm technologicznych w budowie i zarządzaniu sieciami partnerskimi. W oparciu o studium przypadku japońskiego operatora telefonii komórkowej NTT DoCoMo, analizuje sposoby wykorzystywania półotwartych standardów technologicznych i władzy międzyorganizacyjnej dla stymulowania konkurencji między firmami partnerskimi i jednoczesnego motywowania ich do tworzenia innowacji. Przedstawia wyzwania stojące przed firmami, które chcą utrzymać partnerów zarówno lojalnych, jak i innowacyjnych.
Recommended Citation
Klincewicz, K. (2007). Creating innovation in partner networks. The case of NTT DoCoMo. European Management Studies, 5(18), 156-171. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol5/iss18/9
First Page
156
Last Page
171
Page Count
15
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2007-12-04