Tytuł
Wirtualne światy - nowe wyzwania dla menedżerów marketingu
Abstract
The author discusses the issues relating to the implementation of virtual worlds in the marketing environment. The analysis, based on literature and observation of Second Life activity, shows enormous potential of using virtual worlds in public relation, e-commerce and marketing research. The author divides the factors influencing the marketing activities in the following areas:- public relations (content creation, communication, lack of control, 'gravity-free' environment, low cost, building company's image using variuos promotion channels),- sales (environmentally-friendly production, virtual CRM, building trust towards virtual vendors, safety of transaction),- marketing research (wide varieties of methods, samples).
Abstrakt
Autorka artykułu, opierając się na przeglądzie literatury oraz obserwacji Second Life, analizuje możliwości włączenia wirtualnego świata w działania marketingowe przedsiębiorstw. Identyfikuje czynniki, które determinują prowadzenie działań marketingowych w wirtualnym świecie w zakresie public relations (m.in. kreacja wirtualnej przestrzeni, wielość narzędzi komunikacji, ograniczona kontrola nad całością działań, brak ograniczeń świata realnego, niskie koszty działań, zachowanie spójności całokształtu komunikacji marketingowej), sprzedaży (ekologiczność sprzedaży, możliwości zastosowania wirtualnego CRM, budowa zaufania do dostawcy, bezpieczeństwo transakcji) oraz prowadzenia badań marketingowych (różnorodność stosowanych metod badawczych, ograniczenia związane z próbą).
Recommended Citation
Świerczyńska-Kaczor, U. (2008). Virtual Worlds - New Challenges for Marketing Managers. European Management Studies, 6(22), 179-196. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol6/iss22/12
First Page
179
Last Page
196
Page Count
17
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2008-12-04