Tytuł
Budowanie wizerunku jako element roli społecznej pracownika IT
Abstract
The aim of this paper is to analyse and present conclusions of two field studies regarding the creation of image of the IT specialists' profession. Our research shows that IT professionals seem not to attach much importance to their image. Instead, they prefer to focus on everyday work and tasks, sending a specific signal to the environment, saying that the knowledge and daily challenges are the most valuable source of professional satisfaction for them. The relation between employees of IT companies and their customers is particularly interesting. In this article we try to show the complexity of this relationship as part of the societal role of IT specialist, as well as the professional role, which shows the values shared and reflected as part of their professional environment.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza badań terenowych przeprowadzonych wśród informatyków oraz klientów firm IT, dotyczących budowania wizerunku swojej profesji przez informatyków. Zaprezentowane wyniki pokazują, że informatycy jako szczególna grupa profesjonalna pozornie nie przywiązują dużej wagi do swojego wizerunku. Skupiając się na pracy i zadaniach, wysyłają konkretny sygnał do otoczenia, sugerujący, że własna wiedza i codzienne wyzwania w ramach projektów są dla nich najcenniejszym źródłem satysfakcji zawodowej. Szczególny jest stosunek informatyków do klientów, często traktowanych z pobłażaniem. W artykule staramy się pokazać złożoność relacji z klientem jako element roli ogólnospołecznej informatyków, jak również rolę profesjonalną, która pokazuje wartości wyznawane i odzwierciedlane w ramach swojego środowiska zawodowego.
Recommended Citation
Postuła, A., & Latusek-Jurczak, D. (2011). Image-building as an element of the IT specialist's social role. European Management Studies, 9(32), 110-128. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol9/iss32/7
First Page
110
Last Page
128
Page Count
18
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2011-05-30