•  
  •  
 

Tytuł

Pomijanie działań kształtujących poziom zadowolenia zawodowego pracowników jako przejaw dysfunkcji w procesie zarządzania zasobami ludzkim

Abstract

The main objective of the work is to underline the importance of actions undertaken in the process of human resources management aiming at improving the level of job satisfaction among employees. The authors present the value of this approach for efficient functioning of the organization as well as the consequences of ignoring this aspect, which - regarding the broad knowledge on the benefits that building the employees' satisfaction can bring into the organization - can be interpreted as a sort of a dysfunction in the management process. The article presents the list of aspects related to the level of job satisfaction experienced by the employees, indicates factors shaping this level and identifies the area in which the organization can benefit from the high level of job satisfaction among its employees. The authors grasp also the definitional and conceptual framework of job satisfaction and present the results of self research on the relation between the level of job satisfaction between managers and their subordinate employees.

Abstrakt

Celem artykułu jest podkreślenie znaczenia, jakie dla sprawnego i efektywnego funkcjonowania organizacji ma uwzględnianie w procesie zarządzania kapitałem ludzkim poziomu zadowolenia pracowników. Omówione zostały korzyści płynące z podejmowania działań ukierunkowanych na podnoszenie satysfakcji z pracy pracowników oraz konsekwencje, jakie dla wyników pracy może mieć pomijanie tego aspektu. Lekceważenie tego elementu, mimo jasnych przesłanek mówiących o korzyściach, jakie niesie ze sobą zatrudnianie usatysfakcjonowanych pracowników, stanowi przejaw swego rodzaju dysfunkcji w procesie zarządzania. W artykule przedstawione zostały poszczególne aspekty pracy, które wiążą się z poziomem doświadczanego przez pracowników zadowolenia zawodowego, a także czynniki, kształtujące w pewnym stopniu poziom satysfakcji z pracy. Autorzy prezentują również definicyjne ujęcie zadowolenia zawodowego oraz wyniki badań własnych nad relacją pomiędzy poziomem satysfakcji menedżerów oraz ich pracowników.

First Page

147

Last Page

161

Page Count

14

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2011-11-30

Share

COinS