•  
  •  
 

ORCID

Iwona Dorota Czechowska: 0000-0002-8051-5324

Keywords

młody klient, rachunek bankowy, decyzje, kryteria wyboru, dodatkowe korzyści

Abstract

Grupa młodych klientów jako podmiot rozważań badawczych jest interesującą poznawczo grupą społeczną. Młodzi klienci stanowią istotną siłę nabywczą. Atrakcyjność tego segmentu wynika z perspektywicznego punktu widzenia banków, w ramach którego młodzi klienci staną się w niedalekiej przyszłości zasobnymi dorosłymi, korzystającymi z usług sektora bankowego. Celem artykułu będzie przedstawienie i ocena rachunków bankowych oferowanych młodym klientom. Autorki będą poszukiwały odpowiedzi na pytania badawcze, jak wygląda oferta rachunków bankowych dedykowanych młodym klientom; czy jest ona dostosowana do potrzeb tej grupy i czy jest zróżnicowana. W części empirycznej, egzemplifikującej zagadnienie teoretyczne rachunków bankowych dla młodych klientów odwołano się do stanu z kwietnia 2021 roku. Z analizy ofert bankowych wynika, że rachunki dedykowane młodym klientom są skierowane zazwyczaj do grupy wiekowej w przedziale 18–26 lat. Chociaż zdarzają się produkty adresowane do osób w wieku 13–24 lat lub do 30. roku życia. Analizowane produkty to darmowe rachunki osobiste, z dostępem do programów rabatowych i promocji powiązanych z bankami partnerów biznesowych. Oferta jest zróżnicowana i młodzi klienci mogą w niej znaleźć rozwiązania dopasowane do ich indywidualnych potrzeb.

First Page

8

Last Page

27

Page Count

19

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.7.11.1

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS