Uwarunkowania decyzji młodych klientów na rynku usług finansowych na przykładzie rachunków bankowych
ORCID
Iwona Dorota Czechowska: 0000-0002-8051-5324
Keywords
młody klient, rachunek bankowy, decyzje, kryteria wyboru, dodatkowe korzyści
Abstract
Grupa młodych klientów jako podmiot rozważań badawczych jest interesującą poznawczo grupą społeczną. Młodzi klienci stanowią istotną siłę nabywczą. Atrakcyjność tego segmentu wynika z perspektywicznego punktu widzenia banków, w ramach którego młodzi klienci staną się w niedalekiej przyszłości zasobnymi dorosłymi, korzystającymi z usług sektora bankowego. Celem artykułu będzie przedstawienie i ocena rachunków bankowych oferowanych młodym klientom. Autorki będą poszukiwały odpowiedzi na pytania badawcze, jak wygląda oferta rachunków bankowych dedykowanych młodym klientom; czy jest ona dostosowana do potrzeb tej grupy i czy jest zróżnicowana. W części empirycznej, egzemplifikującej zagadnienie teoretyczne rachunków bankowych dla młodych klientów odwołano się do stanu z kwietnia 2021 roku. Z analizy ofert bankowych wynika, że rachunki dedykowane młodym klientom są skierowane zazwyczaj do grupy wiekowej w przedziale 18–26 lat. Chociaż zdarzają się produkty adresowane do osób w wieku 13–24 lat lub do 30. roku życia. Analizowane produkty to darmowe rachunki osobiste, z dostępem do programów rabatowych i promocji powiązanych z bankami partnerów biznesowych. Oferta jest zróżnicowana i młodzi klienci mogą w niej znaleźć rozwiązania dopasowane do ich indywidualnych potrzeb.
Recommended Citation
Czechowska, I., & Kuśmierska, W. (2022). Uwarunkowania decyzji młodych klientów na rynku usług finansowych na przykładzie rachunków bankowych. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 10(7), 8-27. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.7.11.1
First Page
8
Last Page
27
Page Count
19
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.7.11.1
Publisher
University of Warsaw