Keywords
transport kolejowy, opłaty za dostęp do infrastruktury kolejowej, infrastruktura kolejowa, zarządca infrastruktury kolejowej, dyrektywa 2012/34/UE, system pobierania opłat, aplikant, usługi publiczne, sprawa C-144/20
Abstract
Niniejsza glosa dotyczy wyroku TSUE z 9 września 2021 r. C‑144/20 w sprawie LatRailNet i Latvijas dzelzceļš, dotyczącego kompetencji organu regulacyjnego do określania opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej, w tym w szczególności w zakresie uprawnienia organu regulacyjnego do przyjęcia z własnej inicjatywy decyzji zobowiązującej przedsiębiorstwo wykonujące podstawowe funkcje zarządcy infrastruktury kolejowej do wprowadzenia zmian do systemu pobierania opłat za infrastrukturę.
Recommended Citation
Nieznalska, E., & Głusiec, A. (2022). Kompetencje organu regulacyjnego do określania opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Glosa do wyroku Trybunału Sprawiedliwości z 9 września 2021 r., C‑144/20, as „latrailnet” i vas „latvijas dzelzcelš” przeciwko valsts dzelzcela administracija. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 11(6), 71-78. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.6.11.7
First Page
71
Last Page
78
Page Count
7
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.6.11.7
Publisher
University of Warsaw