Tytuł
Uwarunkowania decyzji młodych klientów na rynku usług finansowych na przykładzie rachunków bankowych
Keywords
young customer, bank account, decisions, selection criteria, additional benefits
Słowa kluczowe
młody klient, rachunek bankowy, decyzje, kryteria wyboru, dodatkowe korzyści
Abstract
The group of young customers, as a subject of research, is a cognitively interesting social group. Young customers constitute an important purchasing power. The attractiveness of this segment is due to the banks’ perspective, where young customers will become wealthy adults soon, and use the services of the banking sector. The aim of this study is to present and evaluate bank accounts offered to young customers. The authors seek to answer the research question of what the offer of bank accounts dedicated to young customers looks like, whether it is adapted to the needs of this customer group, and whether it is diversified. In the empirical part, exemplifying the theoretical issue of bank accounts for young customers, reference is made to the conditions present on April 2021. The analysis of bank offers shows that accounts dedicated to young customers are usually aimed at the 18–26 age group; albeit there are occasionally products aimed at those aged 13–24 or even up to 30. The products analyzed are free personal accounts, with access to discount programmes and promotions linked to business partner banks. The offer is diverse and young customers can find solutions tailored to their individual needs.
Abstrakt
Grupa młodych klientów jako podmiot rozważań badawczych jest interesującą poznawczo grupą społeczną. Młodzi klienci stanowią istotną siłę nabywczą. Atrakcyjność tego segmentu wynika z perspektywicznego punktu widzenia banków, w ramach którego młodzi klienci staną się w niedalekiej przyszłości zasobnymi dorosłymi, korzystającymi z usług sektora bankowego. Celem artykułu będzie przedstawienie i ocena rachunków bankowych oferowanych młodym klientom. Autorki będą poszukiwały odpowiedzi na pytania badawcze, jak wygląda oferta rachunków bankowych dedykowanych młodym klientom; czy jest ona dostosowana do potrzeb tej grupy i czy jest zróżnicowana. W części empirycznej, egzemplifikującej zagadnienie teoretyczne rachunków bankowych dla młodych klientów odwołano się do stanu z kwietnia 2021 roku. Z analizy ofert bankowych wynika, że rachunki dedykowane młodym klientom są skierowane zazwyczaj do grupy wiekowej w przedziale 18–26 lat. Chociaż zdarzają się produkty adresowane do osób w wieku 13–24 lat lub do 30. roku życia. Analizowane produkty to darmowe rachunki osobiste, z dostępem do programów rabatowych i promocji powiązanych z bankami partnerów biznesowych. Oferta jest zróżnicowana i młodzi klienci mogą w niej znaleźć rozwiązania dopasowane do ich indywidualnych potrzeb.
Recommended Citation
Czechowska, I., & Kuśmierska, W. (2023). Determinants of young customers’ decisions in the financial services market on the example of bank accounts. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 11(7), 8-27. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.7.11.1
First Page
8
Last Page
27
Page Count
20
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.7.11.1
JEL Code
G210
Publisher
University of Warsaw