ORCID
Iwona Miedzińska: 0000-0002-8810-8758
Keywords
przewoźnik kolejowy, zarządca infrastruktury, dostęp do infrastruktury kolejowej, opłaty za korzystanie z infrastruktury kolejowej, organ regulacyjny
Abstract
The article deals with the issue of the possibility for railway carriers to appeal, to the relevant regulatory body, fees charged by the railway infrastructure manager for access to its railway infrastructure whose validity period has already expired, the so-called “old fees”. This issue is the subject of a judgement of the Court of Justice of the European Union in case C-582/22 Die Länderbahn et al. The analysis presented in this article also covers institutional and legal solutions applicable in this regard in the Polish legal system.
Abstrakt
Artykuł podejmuje problematykę możliwości zaskarżenia przez przewoźników kolejowych do organu regulacyjnego, naliczonych przez zarządcę infrastruktury kolejowej, tzw. starych opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej, tj. takich, których okres ważności już upłynął, co jest przedmiotem wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 7 marca 2024 r. w sprawie C-582/22 Die Länderbahn i in. Analizą objęto również rozwiązania instytucjonalno-prawne obowiązujące w tym zakresie w polskim systemie prawnym.
Recommended Citation
Miedzińska, I. (2024). Możliwość zaskarżenia do organu regulacyjnego opłat za dostęp do infrastruktury, których okres ważności już upłynął. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 13(1), 24-31. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.1.13.2
First Page
24
Last Page
31
Page Count
8
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.1.13.2
JEL Code
K23
Publisher
Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego