•  
  •  
 

Tytuł

Kryterium interesu konsumenta w sprawach z zakresu prawa konkurencji UE dotyczących transportu lotniczego – o potrzebie definicji

Keywords

EU Law, air transport, competition law, merger control, consumer interest, consumer welfare

Słowa kluczowe

prawo UE, transport lotniczy, prawo konkurencji, kontrola koncentracji, interes konsumenta, dobrobyt konsumenta

Abstract

This article seeks to contribute to the discussion that surrounds the European Commission’s Aviation Strategy for Europe issued in 2015. The Strategy was heralded as an attempt to create a comprehensive regulatory framework for the air transport sector. The paper focuses on the “consumer interest” criterion, as one of the factors taken into account in antitrust and merger cases. The presented line of inquiry postulates the creation of a cohesive interpretation standard of “consumer welfare” for both antitrust and merger control proceedings and advocates its inclusion into the newly-created aviation strategy.

Abstrakt

Artykuł stanowi głos w dyskusji toczącej się w związku z opublikowaniem przez Komisję Europejską w grudniu 2015 roku dokumentu „Europejska strategia w dziedzinie lotnictwa” będącą w założeniu próbą wprowadzenia kompleksowej wizji rozwoju branży. Praca przedstawia zagadnienia związane z postrzeganiem interesu konsumentów jako jednej z determinant rozstrzygnięć postepowań z zakresu prawa konkurencji dotyczących koncentracji linii lotniczych i współpracy między przewoźnikami. Prezentowane jest stanowisko uznające potrzebę istnienia spójnego standardu oceny tytułowego kryterium dla wspomnianych rodzajów postepowań i postulujące uzupełnienie strategii dla lotnictwa o ten element.

First Page

42

Last Page

55

Page Count

13

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.2.5.4

JEL Code

K21, K23, L93

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS