•  
  •  
 

Tytuł

Zakaz reklamy aptek i ich działalności – geneza wprowadzenia i ocena regulacji

Keywords

pharmacy advertising, drug advertising

Słowa kluczowe

reklama aptek, reklama produktów leczniczych

Abstract

The main purpose of this paper is to present the origin of the introduction of the prohibition of pharmacy advertising into the Polish legal system. The first part discusses the reasons why the partial prohibition of pharmacy advertising, related to reimbursed drugs, was implemented in 2007. The paper then focuses on the absolute prohibition of the advertising of pharmacies and their operations introduced in 2012, which constitutes the strictest regulation of such kind in Europe. This will give the opportunity to critically examine both the law and its implementation. In conclusion, the current initiatives to abolish the regulation will be presented.

Abstrakt

Przedmiotem artykułu jest omówienie genezy wprowadzenia zakazu reklamy aptek do polskiego systemu prawnego. W części pierwszej skupiono się na przyczynach wprowadzenia w 2007 r. częściowego zakazu reklamy aptek w odniesieniu do asortymentu refundowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia i ocenie tej regulacji. Część druga pracy poświęcona została całkowitemu zakazowi reklamy aptek i ich działalności, który funkcjonuje w Polsce od początku 2012 r. Podjęto w niej próbę merytorycznej oceny zarówno samego zakazu, jak i sposobu jego wprowadzenia. Omówiono także aktualne inicjatywy w zakresie zniesienia lub zmiany brzmienia regulacji.

First Page

20

Last Page

33

Page Count

13

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.8.5.2

JEL Code

K23

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS