Tytuł
Ograniczenia sprzedaży przez Internet w porozumieniach franczyzowych
Keywords
franchising, franchising agreements, vertical restraints, online distribution
Słowa kluczowe
dystrybucja online, franczyza, ograniczenia wertykalne, porozumienia franczyzowe
Abstract
The rules applicable to franchising agreements under EU competition law are the main focus of this article. This publication elaborates on the economic nature of franchise distribution systems and the regulatory framework in place. The application of the ancillary restraints doctrine to franchising agreements is reviewed. The article outlines recommended changes to EU competition policy with respect to restrictions on online sale in franchise distribution systems.
Abstrakt
Artykuł koncentruje się na problematyce antymonopolowej oceny porozumień franczyzowych w prawie unijnym. W publikacji została przedstawiona gospodarcza istota systemów dystrybucji franczyzowej oraz aktualnie obowiązujące w tym zakresie reguły antymonopolowe. Artykuł analizuje doktrynę niezbędnych ograniczeń w zakresie, w jakim znajduje ona zastosowanie do porozumień franczyzowych oraz postulowany sposób jej zastosowania do ograniczeń sprzedaży przez Internet w porozumieniach franczyzowych.
Recommended Citation
Elżanowski, F. (2019). Online sale restrictions in franchising agreements. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 8(4), 56-63. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.4.8.3
First Page
56
Last Page
63
Page Count
7
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.4.8.3
JEL Code
K21
Publisher
University of Warsaw