•  
  •  
 

Tytuł

Ograniczenia sprzedaży przez Internet w porozumieniach franczyzowych

Keywords

franchising, franchising agreements, vertical restraints, online distribution

Słowa kluczowe

dystrybucja online, franczyza, ograniczenia wertykalne, porozumienia franczyzowe

Abstract

The rules applicable to franchising agreements under EU competition law are the main focus of this article. This publication elaborates on the economic nature of franchise distribution systems and the regulatory framework in place. The application of the ancillary restraints doctrine to franchising agreements is reviewed. The article outlines recommended changes to EU competition policy with respect to restrictions on online sale in franchise distribution systems.

Abstrakt

Artykuł koncentruje się na problematyce antymonopolowej oceny porozumień franczyzowych w prawie unijnym. W publikacji została przedstawiona gospodarcza istota systemów dystrybucji franczyzowej oraz aktualnie obowiązujące w tym zakresie reguły antymonopolowe. Artykuł analizuje doktrynę niezbędnych ograniczeń w zakresie, w jakim znajduje ona zastosowanie do porozumień franczyzowych oraz postulowany sposób jej zastosowania do ograniczeń sprzedaży przez Internet w porozumieniach franczyzowych.

First Page

56

Last Page

63

Page Count

7

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.4.8.3

JEL Code

K21

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS