•  
  •  
 

Keywords

franczyzodawca zagraniczny, system dystrybucji franczyzowej, umowa franczyzy, zobowiązanie do ujawnienia istotnych informacji przed zawarciem umowy

Abstract

Artykuł koncentruje się na przedstawieniu zagadnienia pre-contractual disclosure obligation w relacjach franczyzodawca – franczyzobiorca i systemie dystrybucji opartym na umowie franczyzy. Autorka przedstawia nie tylko ujęcie tego tematu w prawie polskim, lecz także regulacje obowiązujące w różnych jurysdykcjach, tak w Europie, jak i na świecie. Zróżnicowane ustawodawstwa krajowe, niekiedy również na szczeblu wewnątrzkrajowym, jak ma to miejsce w Stanach Zjednoczonych Ameryki, dają możliwość oceny, który z modeli wydaje się najbardziej odpowiadać pożądanej zasadzie fair play w biznesie, równoważąc interesy obu stron projektowanej relacji franczyzowej.

First Page

74

Last Page

88

Page Count

14

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.4.8.5

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS