Keywords
alianse strategiczne, grupy zakupowe, porozumienia horyzontalne, porozumienia sprzedażowe
Abstract
Porozumienia (alianse) sprzedażowe stanowią jeden z najrzadziej poruszanych tematów w rozważaniach antymonopolowych. Co do zasady są dopuszczalne na gruncie obowiązujących regulacji, niemniej praktyczne ich zastosowanie nastręcza szereg obostrzeń i obaw. Niniejszy artykuł w swoim zamyśle jest próbą podjęcia dość trudnego tematu w obszarze prawnym, który w dobie postępującej konsolidacji przedsiębiorców może mieć niebagatelne znaczenie praktyczne. W artykule, po pierwsze, przedstawiono regulacje grup zakupowych i sprzedażowych w perspektywie amerykańskiej, unijnej i krajowej. Po drugie, omówiono obszary największych ryzyk antymonopolowych i jednoczesnych możliwości potencjalnych okoliczności, w których warto podejmować trud pogłębionej analizy zawierania porozumień sprzedażowych.
Recommended Citation
Iwaniszyn, E. (2019). Grupy sprzedażowe jako potencjalna przeciwwaga siły nabywczej grup zakupowych. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 8(4), 102-116. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.4.8.7
First Page
102
Last Page
116
Page Count
14
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.4.8.7
Publisher
University of Warsaw