Keywords
identyfikacja elektroniczna, rozporządzenie eIDAS, umowy konsumenckie, ochrona konsumentów, usługi zaufania
Abstract
Niniejszy artykuł analizuje wpływ rozporządzenia eIDAS na umowy konsumenckie z perspektywy ustawy o prawach konsumenta i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Następnie przedstawiono wpływ rozporządzenia eIDAS na możliwość naruszenia zbiorowych interesów konsumentów przez przedsiębiorców nie przestrzegających standardów sankcjonowanych przez rozporządzenie eIDAS. Zaprezentowane rozważania prowadzą do wniosku, że niezbędna jest korelacja i dostosowanie rozwiązań o charakterze technicznym z regulacjami w przedmiocie ochrony konsumentów.
Recommended Citation
Anusz, A. (2020). Ochrona konsumentów w świetle rozporządzenia eIDAS. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 9(2), 101-110. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.2.9.8
First Page
101
Last Page
110
Page Count
9
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.2.9.8
Publisher
University of Warsaw