ORCID
Marcin Kulesza: 0000-0002-1569-2244
Keywords
prawo konsumenckie, konsument, umowy konsumenckie, wartość danych, dane osobowe.
Abstract
Artykuł przedstawia wątek decyzji włoskiego organu ochrony konkurencji i konsumentów (AGCM) oraz sądu administracyjnego, który badał odwołanie od tej decyzji, dotyczące uznania wartości ekonomicznej danych przekazywanych Facebookowi przez użytkowników rejestrujących się w serwisie. Sąd potwierdził konstatację AGCM w tym zakresie, zgodnie z którą dane te mają wartość ekonomiczną, z czym wiąże się wzajemność transakcji subskrypcji usług serwisu oraz, dalej, obowiązki operatora względem użytkownika traktowanego jako konsumenta. To pierwszy przypadek takiego orzeczenia organu i sądu państwa członkowskiego UE.
Recommended Citation
Kulesza, M. (2020). Odpłatny charakter „darmowych” usług Facebooka. Teza z wyroku Regionalnego Sądu Administracyjnego Lazio (Rzym) z 10 stycznia 2020 r. w sprawie Facebook, sygn. 261/20. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 9(4), 100-103. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.4.9.8
First Page
100
Last Page
103
Page Count
3
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.4.9.8
Publisher
University of Warsaw