•  
  •  
 

ORCID

Marcin Kulesza: 0000-0002-1569-2244

Keywords

prawo konsumenckie, konsument, umowy konsumenckie, wartość danych, dane osobowe.

Abstract

Artykuł przedstawia wątek decyzji włoskiego organu ochrony konkurencji i konsumentów (AGCM) oraz sądu administracyjnego, który badał odwołanie od tej decyzji, dotyczące uznania wartości ekonomicznej danych przekazywanych Facebookowi przez użytkowników rejestrujących się w serwisie. Sąd potwierdził konstatację AGCM w tym zakresie, zgodnie z którą dane te mają wartość ekonomiczną, z czym wiąże się wzajemność transakcji subskrypcji usług serwisu oraz, dalej, obowiązki operatora względem użytkownika traktowanego jako konsumenta. To pierwszy przypadek takiego orzeczenia organu i sądu państwa członkowskiego UE.

First Page

100

Last Page

103

Page Count

3

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.4.9.8

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS