Tytuł
Pozyskanie nowego klienta przez sprzedawcę energii
ORCID
Paweł K. Domagała – 0000-0003-4602-3702
Keywords
energy sector, electricity sales, customer acquisition, marketing, GDPR
Słowa kluczowe
sektor energetyczny, sprzedaż energii, pozyskanie klienta, marketing, RODO
Abstract
Since the application of the General Data Protection Regulation, awareness of the obligations relating to the collection and use of personal data has increased significantly. This study will present the process of obtaining a new customer by an electricity seller in Poland, as well as how Polish laws and the GDPR affect the implementation of this process and what restrictions must be faced by electricity sellers. This process will be presented in three stages: obtaining the data of the potential customer, forwarding the offer to conclude a contract for the sale of electricity, and concluding such a contract. The most important obligations imposed on electricity sellers as part of the process of acquiring new customers will also be indicated. In addition, an attempt will be made to determine the impact of the currently drafted regulations on the shape of the electricity sales process in the future.
Abstrakt
Od rozpoczęcia stosowania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych znacząco zwiększyła się świadomość w zakresie obowiązków związanych z pozyskiwaniem i wykorzystywaniem danych osobowych. W niniejszym opracowaniu przedstawiony zostanie proces pozyskania nowego klienta przez sprzedawcę energii w Polsce, a także w jaki sposób polskie ustawy oraz RODO wpływają na realizację tego procesu i z jakim obostrzeniami muszą się liczyć sprzedawcy energii. Proces zostanie przedstawiony w ramach trzech etapów: pozyskania danych potencjalnego klienta, przekazania oferty zawarcia umowy sprzedaży energii oraz zawarcia takiej umowy. Wskazane zostaną także najważniejsze obowiązki ciążące na sprzedawcy energii w ramach realizacji procesu pozyskiwania nowych klientów. Ponadto podjęta zostanie próba ustalenia wpływu obecnie procedowanych przepisów na kształt procesu sprzedaży energii.
Recommended Citation
Domagała, P. (2020). Acquiring a new customer by an energy seller. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 9(6), 66-78. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.6.9.5
First Page
66
Last Page
78
Page Count
12
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.6.9.5
JEL Code
K12, K21, K32, K33
Publisher
University of Warsaw