•  
  •  
 

Keywords

transport kolejowy, czwarty pakiet kolejowy, filar rynkowy, przedsiębiorstwo zintegrowane pionowo, przewoźnik kolejowy, zarządca infrastruktury kolejowej, aplikant, minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej, umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, decyzja o otwartym dostępie, decyzja o ograniczonym dostępie, funkcje podstawowe

Abstract

W artykule poddano analizie najważniejsze zmiany wprowadzone ustawą z 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw, która wdraża filar rynkowy czwartego pakietu kolejowego UE. Omówione zostały gwarancje niezależności i bezstronności zarządcy, w tym zarządcy będącego częścią przedsiębiorstwa zintegrowanego pionowo. Ponadto omówiono zmiany w ustawie o transporcie kolejowym w zakresie licencjonowania oraz dostępu do infrastruktury kolejowej. Wskazano również na nowe formy współpracy pomiędzy zarządcą infrastruktury kolejowej a przewoźnikiem kolejowym oraz aplikantem.

First Page

67

Last Page

75

Page Count

8

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.8.9.6

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS