•  
  •  
 

Tytuł

Status prawny mediów spersonalizowanych

Keywords

personalized media, media on-demand, legal status of video-on demand, legal status of radio-on demand

Słowa kluczowe

media spersonalizowane, media on-demand, status prawny mediów spersonalizowanych, status prawny video-on demand, status prawny radio-on demand

Abstract

A dynamic development of media-related digital technologies has been observed throughout recent decades. These phenomena are conducive to significant social, economic, political and legal transformations. The development of digital media has led to the creation of many new categories of transfers and modifications of traditional communication patterns. One of the most interesting examples of these phenomena is personalized media. This could be media on-demand, but also media available via streaming, tailored to the needs of a specific recipient. The legal status of personalized media is surrounded by many doubts. This paper focuses on analyzing the legal rules defining the formal status of personalized media in the EU (particularly in the context of the Audiovisual Media Services Directive) as well as in Poland (the Broadcasting Act of 29 December 1992).

Abstrakt

Rewolucja technologiczna wywiera ogromny wpływ na sposób funkcjonowania rynku medialnego, ale także na regulacje prawne w tym obszarze. Rozwój medialnych technologii cyfrowych doprowadził do stworzenia wielu nowych kategorii przekazów i modyfikacji tradycyjnych schematów komunikowania. Jednym z najciekawszych przykładów tych zjawisk są tzw. media spersonalizowane. Status prawny mediów spersonalizowanych może budzić spore wątpliwości, tym bardziej że odnosi się do wielu płaszczyzn regulacyjnych i rozmaitych instytucji prawnych. Artykuł próbuje rozstrzygnąć jak należy – z punktu widzenia obowiązującego prawa – kwalifikować taki rodzaj przekazów.

First Page

8

Last Page

18

Page Count

10

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.7.4.1

JEL Code

K23

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS