Tytuł
Internet jako miejsce czynów nieuczciwej konkurencji – problematyka prawnej ochrony domeny internetowej przedsiębiorcy
Keywords
domain names, the Internet, metatagging, trademarks
Słowa kluczowe
domeny internetowe, Internet, metatagging, oznaczenie przedsiębiorcy
Abstract
The Internet is now an indispensable part of both social and economic life around the world. As a relatively new place of entrepreneurial activity, the Internet may also be the place for various types of law infringements. The Internet experiences also an increasing number of new, specific forms of unfair competition practices. The fundamental problem facing those trying to prevent such practices, is the fact that there are no separate regulations on unfair online trading. This article aims to provide examples of practices typical for the Internet environment, which can be qualified as acts of unfair competition, as well as ways of their legal interpretation. The analysis focuses on the intersection between unfair competition rules and the new forms taken by such practices. The article’s main objective is to assess whether existing legislation provides an adequate legal framework for the protection against unfair competition practices on the Internet.
Abstrakt
Internet jest obecnie nieodzowną częścią życia zarówno społecznego, jak i gospodarczego całego świata. Jako stosunkowo nowe miejsce aktywności przedsiębiorców stanowić może jednak miejsce różnego rodzaju nadużyć prawnych. Występuje w nim także coraz więcej nowych, specyficznych przejawów nieuczciwej konkurencji. Zasadniczym problemem, z którym spotyka się przeciwdziałanie owym praktykom jest fakt, że w stosunku do nieuczciwego obrotu w Internecie nie istnieją żadne odrębne regulacje prawne. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie przykładowych, charakterystycznych dla środowiska Internetu praktyk, które zakwalifikować można jako czyny nieuczciwej konkurencji oraz sposobów ich prawnej interpretacji. Analizie poddana zostanie problematyka zetknięcia norm prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji z nowymi metodami jej prowadzenia – głównym zaś celem jest ocena czy obowiązujące normy prawne stanowią wystarczające ramy prawne ochrony przed tego rodzaju nieuczciwymi zachowaniami.
Recommended Citation
Tworkowska-Baraniuk, A. (2016). The Internet as a place of unfair competition practices – the issue of legal protection for a domain name. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 5(1), 72-86. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.1.5.6
First Page
72
Last Page
86
Page Count
14
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.1.5.6
JEL Code
K20, K21
Publisher
University of Warsaw