•  
  •  
 

Tytuł

Satysfakcja użytkowników dworców kolejowych – perspektywa badawcza

Keywords

railway station, standard, research methodology, rail passenger satisfaction, user satisfaction, quality of rail services

Słowa kluczowe

dworzec kolejowy, standard, badania użytkowników, satysfakcja pasażerów kolei, satysfakcja użytkowników, jakość usług kolejowych

Abstract

In this article the Authors present the issue of social research as an example of processes which make it possible to measure standards based on both internal and external regulations. Knowledge accumulation following recurrent or complementary research allows an organisation to take an advisory role during legislative processes on various levels. The Authors indicate critical stages of the research methodology forming, and describe examples of satisfaction tracking and mystery shopper research which play a central role for competitiveness on contemporary markets.

Abstrakt

W artykule autorzy prezentują problematykę badań społecznych jako przykład procesów pozwalających określić poziom realizacji standardów wyznaczanych przez wewnętrzne i zewnętrzne regulacje. Kumulacja wiedzy następująca w wyniku powtarzalnych lub komplementarnych procesów badawczych pozwala organizacji występować także w roli doradcy podczas tworzenia regulacji na różnych poziomach ustawodawstwa. Autorzy wskazują istotne etapy kształtowania metodologii procesów badawczych, przytaczając przykłady monitoringu satysfakcji klientów i jakości usług mających centralne znaczenie w konkurencyjności na współczesnych rynkach.

First Page

83

Last Page

93

Page Count

10

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.7.7.7

JEL Code

K23, K29

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS