Tytuł
Satysfakcja użytkowników dworców kolejowych – perspektywa badawcza
Keywords
railway station, standard, research methodology, rail passenger satisfaction, user satisfaction, quality of rail services
Słowa kluczowe
dworzec kolejowy, standard, badania użytkowników, satysfakcja pasażerów kolei, satysfakcja użytkowników, jakość usług kolejowych
Abstract
In this article the Authors present the issue of social research as an example of processes which make it possible to measure standards based on both internal and external regulations. Knowledge accumulation following recurrent or complementary research allows an organisation to take an advisory role during legislative processes on various levels. The Authors indicate critical stages of the research methodology forming, and describe examples of satisfaction tracking and mystery shopper research which play a central role for competitiveness on contemporary markets.
Abstrakt
W artykule autorzy prezentują problematykę badań społecznych jako przykład procesów pozwalających określić poziom realizacji standardów wyznaczanych przez wewnętrzne i zewnętrzne regulacje. Kumulacja wiedzy następująca w wyniku powtarzalnych lub komplementarnych procesów badawczych pozwala organizacji występować także w roli doradcy podczas tworzenia regulacji na różnych poziomach ustawodawstwa. Autorzy wskazują istotne etapy kształtowania metodologii procesów badawczych, przytaczając przykłady monitoringu satysfakcji klientów i jakości usług mających centralne znaczenie w konkurencyjności na współczesnych rynkach.
Recommended Citation
Antonowicz, M., Kicińska-Jezierska, M., & Lejk, P. (2018). Satisfaction of users of railway stations – research perspective. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 7(7), 83-93. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.7.7.7
First Page
83
Last Page
93
Page Count
10
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.7.7.7
JEL Code
K23, K29
Publisher
University of Warsaw