Keywords
uwaga, rynek uwagi, ekonomia uwagi, rynki dwustronne, koncentracje
Abstract
Artykuł koncentruje się na problematyce uwagi konsumentów poświęcanej treściom dostępnym w sieci oraz na aplikacjach mobilnych, która w ujęciu ekonomicznym stanowi deficytowy zasób. Autorzy dokonują analizy uwagi jako dobra oraz przedstawiają charakterystykę rynków, na których dochodzi do jego wymiany. W publikacji wskazane zostały również wyzwania, przed którymi stają organy antymonopolowe przy ocenie koncentracji z udziałem podmiotów działających na rynku uwagi, tzw. brokerzy uwagi. W dalszej części artykułu poddano analizie metodologię zastosowaną przez organy antymonopolowe dla oceny koncentracji pomiędzy największymi współcześnie brokerami uwagi. W podsumowaniu przedstawiono wnioski i postulaty dotyczące analizy koncentracji dokonywanych w przyszłości na rynku uwagi.
Recommended Citation
Kanton, K., Łukawski, J., & Murek, S. (2018). Rynek uwagi: pojęcie i wyzwania przy antymonopolowej ocenie koncentracji. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 7(8), 15-28. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.8.7.1
First Page
15
Last Page
28
Page Count
13
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.8.7.1
Publisher
University of Warsaw