•  
  •  
 

Keywords

dane osobowe, nadużycie pozycji dominującej, platformy internetowe, portale społecznościowe, prawo ochrony danych osobowych, prawo ochrony konkurencji, rynek cyfrowy

Abstract

Artykuł podejmuje próbę oceny głównych założeń postępowania wszczętego przez Bundeskartellamt, niemiecki urząd antymonopolowy, w marcu 2016 r. przeciwko Facebookowi, a tym samym odpowiedzi na pytanie, czy naruszenie prawa ochrony danych osobowych może stanowić nadużycie pozycji dominującej w rozumieniu unijnego prawa konkurencji. W szerszej perspektywie prowadzone przez Bundeskartellamt postępowanie rodzi również ważne pytania dotyczące m.in. relacji między prawem konkurencji a prawem ochrony danych osobowych, zagadnienia uwzględniania kwestii ochrony danych osobowych w prawie konkurencji, a także kompetencji organów antymonopolowych do oceny naruszeń prawa ochrony danych osobowych.

First Page

139

Last Page

153

Page Count

14

DOI

10.7172/2299-5749.IKAR.8.7.10

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS