Tytuł
Środki ochrony prawnej konsumentów w przypadku braku zgodności treści lub usług cyfrowych z umową
ORCID
Klaudia Koman: 0000-0001-5775-7459
Keywords
digital content, digital services, consumer protection, harmonization, directive, conformity of the digital content or digital services with the contract, remedies, implementation, contract law
Słowa kluczowe
treści cyfrowe, usługi cyfrowe, ochrona konsumentów, harmonizacja, dyrektywa, zgodność treści lub usług cyfrowych z umową, środki ochrony prawnej, implementacja, prawo umów
Abstract
Directive 2019/770, adopted on 20 May 2019, focuses on the rights and obligations of parties contracting for the supply of digital content or digital services. Member States shall implement the EU act into their domestic legal systems by 01 July 2021. Until the publication of the proposal for the Directive, digital content and digital services were not extensively regulated in most Member States. Providing real consumer protection while buying digital content or digital services depends on the correct interpretation of the provisions of Directive 2019/770. Therefore, this article focuses on the analysis of the key issues of the Directive, namely the requirements for conformity of digital content or digital services with the contract, and the remedies for consumers for the failure to conform.
Abstrakt
Przedmiot przyjętej w dniu 20 maja 2019 r. dyrektywy 2019/770 stanowią prawa i obowiązki stron umów o dostarczanie treści lub usług cyfrowych. Ustawodawcy krajowi zobowiązani są do implementacji unijnego aktu do wewnętrznych porządków prawnych do 1 lipca 2021 r. Do dnia przedstawienia projektu dyrektywy, państwa członkowskie Unii Europejskiej nie osiągnęły jedno-litego rozwoju krajowego prawa zobowiązań w zakresie dostarczania treści lub usług cyfrowych. Zapewnienie realnej ochrony prawnej nabywców treści lub usług cyfrowych jest uzależnione od prawidłowej interpretacji przepisów dyrektywy 2019/770. Z tego względu niniejszy artykuł skupia się na analizie kluczowych zagadnień dyrektywy, tj. wymogów zgodności treści lub usług cyfrowych z umową oraz środków ochrony prawnej przysługujących konsumentom w przypadku wystąpienia wad w dostarczonych treściach lub usługach.
Recommended Citation
Koman, K. (2020). Remedies for lack of conformity of the digital content or digital services with the contract. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 9(7), 24-33. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.7.9.2
First Page
24
Last Page
33
Page Count
9
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.7.9.2
Publisher
University of Warsaw