ORCID
Klaudia Koman: 0000-0001-5775-7459
Keywords
treści cyfrowe, usługi cyfrowe, ochrona konsumentów, harmonizacja, dyrektywa, zgodność treści lub usług cyfrowych z umową, środki ochrony prawnej, implementacja, prawo umów
Abstract
Przedmiot przyjętej w dniu 20 maja 2019 r. dyrektywy 2019/770 stanowią prawa i obowiązki stron umów o dostarczanie treści lub usług cyfrowych. Ustawodawcy krajowi zobowiązani są do implementacji unijnego aktu do wewnętrznych porządków prawnych do 1 lipca 2021 r. Do dnia przedstawienia projektu dyrektywy, państwa członkowskie Unii Europejskiej nie osiągnęły jedno-litego rozwoju krajowego prawa zobowiązań w zakresie dostarczania treści lub usług cyfrowych. Zapewnienie realnej ochrony prawnej nabywców treści lub usług cyfrowych jest uzależnione od prawidłowej interpretacji przepisów dyrektywy 2019/770. Z tego względu niniejszy artykuł skupia się na analizie kluczowych zagadnień dyrektywy, tj. wymogów zgodności treści lub usług cyfrowych z umową oraz środków ochrony prawnej przysługujących konsumentom w przypadku wystąpienia wad w dostarczonych treściach lub usługach.
Recommended Citation
Koman, K. (2020). Środki ochrony prawnej konsumentów w przypadku braku zgodności treści lub usług cyfrowych z umową. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 9(7), 24-33. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.7.9.2
First Page
24
Last Page
33
Page Count
9
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.7.9.2
Publisher
University of Warsaw