Volume 9, Issue 7 (2020)
Articles
Stosowanie spersonalizowanych cen w świetle nowelizacji dyrektywy 2011/83/UE o prawach konsumentów i rozporządzenia 2016/679 (RODO)
Iga Małobęcka-Szwast
Środki ochrony prawnej konsumentów w przypadku braku zgodności treści lub usług cyfrowych z umową
Klaudia Koman
Prawne aspekty ochrony konsumenta oraz odpowiedzialności za szkody w kontekście samochodów autonomicznych
Lena Helińska, Bartosz Paczocha, and Arkadiusz Piskorz
Profilowanie na podstawie danych osobowych konsumentów przetwarzanych przez pojazd autonomiczny
Anna Nowak, Magdalena Węgłowska, and Miłosz Gapsa
Ochrona „konsumencka” niektórych osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wybrane zagadnienia
Bartosz Wyżykowski
Nowy program na rzecz konsumentów – Poprawa odporności konsumentów na potrzeby trwałej odbudowy
Filip Wiaderek
Kształtowanie i kontrola kosztów kredytu konsumenckiego w świetle najnowszych wyroków Trybunału Sprawiedliwości
Dominika Rogoń
Obowiązek zbadania przez sąd z urzędu nieuczciwego charakteru warunków umownych w przypadku braku stawiennictwa konsumenta w sprawach nieuczciwych praktyk rynkowych na rynku finansowym. Glosa do wyroku Trybunału Sprawiedliwości z dnia 4 czerwca 2020 r. w sprawie C-495/19 Kancelaria Medius SA przeciwko RN
Małgorzata Sieradzka and Magdalena Zawisza
Ekonomiczna wartość danych a ochrona użytkowników-konsumentów na cyfrowych platformach Glosa do wyroku Okręgowego Sądu Administracyjnego w Lacjum z dnia 10 stycznia 2020 r., nr 261/2020
Jan J. Zygmuntowski and Blanka Wawrzyniak
Żądanie unieważnienia umowy na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym jako postać roszczenia o przywrócenie stanu poprzedniego. Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dnia 11 września 2020 r., III CZP 80/19
Bartosz Kotowicz, Małgorzata Sieradzka, and Magdalena Zawisza