ORCID
Zofia Mazur: 0000-0002-0493-1545
Keywords
Dieselgate, Volkswagen, AGCM, UOKiK, emisja spalin
Abstract
Niniejszy artykuł koncentruje się na aferze Dieselgate związanej z manipulowaniem wartościami emisji spalin przez pojazdy produkowane przez niemiecki koncern samochodowy Volkswagen. Mimo że zarówno w Europie, jak i poza jej granicami podejmuje się wiele inicjatyw i działań zmierzających do ograniczenia emisji szkodliwych zanieczyszczeń, jedna z największych spółek motoryzacyjnych dopuściła się fałszerstw na szeroką skalę. Celem artykułu jest przedstawienie aktualnej sytuacji i analiza wszczętych postępowań dotyczących skandalu Dieselgate w wybranych państwach europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem Włoch i Polski.
Recommended Citation
Mazur, Z. (2020). Dieselgate i konsekwencje prawne manipulowania emisją spalin. internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny (internet Quarterly on Antitrust and Regulation), 9(7), 119-130. https://doi.org/10.7172/2299-5749.IKAR.7.9.9
First Page
119
Last Page
130
Page Count
11
DOI
10.7172/2299-5749.IKAR.7.9.9
Publisher
University of Warsaw