-
Marka we współczesnym przedsiębiorstwie
Monika Skorek
Celem książki jest pokazanie podstawowych zagadnień decyzyjnych związanych z marką, próba ich uporządkowania i stworzenia swoistego kodeksu działań w przypadku tworzenia nowej bądź zarządzania istniejącą marką. Niniejsza publikacja skierowana jest przede wszystkim dla studentów kierunków ekonomicznych związanych ze specjalnością marketingową, słuchaczy studiów podyplomowych, a także przedsiębiorców tworzących nową ofertę rynkową. Wiele podpowiedzi czy przykładów praktycznych w książce może okazać się cenną wskazówką na drodze do sukcesu biznesowego.
-
Postawy konkumentów wobec sprzedaży wysyłkowej w Polsce - ujęcie dynamiczne
Mariusz Trojanowski
Handel detaliczny - zarówno na świecie, jak i w Polsce - jest obszarem dynamicznie zachodzących zmian, przy czym, jak się wydaje, ich naukowe wyjaśnienia są niewspółmiernie skromne w stosunku do skali obserwowanych zjawisk. Stwierdzenie to wydaje się zasadne zwłaszcza w odniesieniu do handlu wysyłkowego, zrozumienia jego genezy, rozwoju i prognozowania udziału w handlu detalicznym w przyszłości. Temat, który jak do tej pory, szczególnie w Polsce, nie doczekał się wielu badań, stanowi zagadnienie postaw nabywców wobec tej formy handlu. Jest to zaskakujące, szczególnie jeśli uwzględni się często podkreślaną w literaturze marketingowej rolę postaw konsumenckich w kształtowaniu i prognozowaniu polityki sprzedażowej. Powyższe przesłanki w pełni uzasadniają konieczność podjęcia na polskim gruncie badań ukierunkowanych na ocenę postaw konsumentów wobec handlu wysyłkowego i czynników determinujących ich zmiany. Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest niniejsza monografia.
-
Finansowe Uwarunkowania Rozwoju Organizacji Gospodarczych. Ryzyko w rachunkowości i zarządzaniu finansami
Jan Turyna and Jan Rak
Monografia jest efektem prac nadesłanych na V edycję organizowanej przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, konferencji naukowej pn. Finansowe Uwarunkowania Rozwoju Organizacji Gospodarczych, która została poświęcona tematyce ryzyka w rachunkowości i zarządzaniu finansami. Szerokie spektrum w podejściu do ryzyka przez autorów potwierdza konieczność prowadzenia dalszej dysputy nad tą problematyką. Dotyczy to zarówno podejścia teoretycznego, jak i badań istoty ryzyka dla praktyki gospodarczej.
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Marcin Żemigała
Społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle analiz bibliometrycznych i opinii pracowników na temat równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.Społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, która w ostatnich latach jest często poruszana zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania. Widać jednak wyraźnie, że brakuje koncepcyjnego uporządkowania pojawiających się modeli teoretycznych i narzędzi praktycznych. Brakuje także pozycji dotyczących kategoryzacji społecznej odpowiedzialności biznesu, która pozwoliłaby na ukazanie z czym powinna być ona wiązana w najwyższym stopniu, a z jakimi aspektami wiąże się w stopniu mniejszym. Cel niniejszej pracy składa się z dwóch elementów. Pierwszym jest dokonanie eksploracji obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, określenie występujących koncentracji i tendencji na gruncie naukowym. Drugim zaś - po zidentyfikowaniu najistotniejszych obszarów tematycznych w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, zbadanie ich na gruncie praktycznym.
-
Profesjonalna rekrutacja i selekcja na potrzeby współczesnej organizacji
Jerzy Bogdanienko
Rekrutacja jest jednym z zasadniczych elementów zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, jest procesem, podczas którego poszukuje się, dobiera i wybiera kandydatów na poszczególne stanowiska pracy - istniejące oraz takie, które zamierza się utworzyć. Stanowić może fundament osiągania bieżącego i przyszłego sukcesu przez organizację, dzięki rozbudowie jej kapitału intelektualnego, w wyniku przyciągania odpowiednich ludzi wyróżniających się najlepszymi cechami niezbędnymi do realizacji nowych zadań. Jest to jednocześnie zadaniem niezwykle trudnym i ryzykownym. Dlatego w niniejszej monografii Autorzy zdecydowali się przedstawić wybrane aspekty tego procesu, których uwzględnienie ułatwi uniknięcie niektórych pułapek i pozwoli usprawnić działalność w tym obszarze.
-
Polityka regionalna i fundusze strukturalne w praktyce
Przemysław Dubel
Praca stanowi interesujące a zarazem użyteczne studium poświęcone polityce regionalnej Unii Europejskiej i jej realizacji. Autor omawiając cele i zasady polityki regionalnej UE równocześnie przedstawia instrumenty realizacji tej polityki w formie funduszów określających wysokość środków finansowych przeznaczonych na ten cel, a także programy operacyjne, będące podstawą funkcjonowania przedsięwzięć inwestycyjnych.
-
Relacje i lojalność klientów w marketingu
Katarzyna Dziewanowska
Książka jest adresowana głównie do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu szeroko rozumianego zarządzania i marketingu oraz uczestników różnorodnych szkoleń związanych z tymi dziedzinami. Może być także przydatna dla praktyków - osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach usługowych; ale nie tylko - jej celem jest bowiem wyjaśnienie roli marketingu, a zwłaszcza marketingu relacji w kształtowaniu sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa dzięki zbudowaniu bazy lojalnych klientów, a także zaprezentowanie instrumentów pozwalających na dokonanie oceny skuteczności podejmowanych działań.
-
Klasa kreatywna w Polsce. Technologia, talent i tolerancja jako źródło rozwoju regionalnego
Krzysztof Klincewicz
Książka stanowi pierwszą w Polsce adaptację modelu Floridy do warunków naszego kraju. Autorzy analizują w niej, jak wspieranie technologii, talentu i tolerancji wpływa na rozwój polskich województw. Wzbogacili również oryginalne podejście Floridy o analizę zagadnień kapitału ludzkiego i społecznego, migracji na rynku pracy, koncentracji prowadzonych badań naukowych i wykorzystania funduszy strukturalnych UE. Książka prezentuje kompleksowy obraz zróżnicowania regionalnego Polski, może też być punktem wyjścia do tworzenia regionalnych strategii rozwoju oraz ewaluacji efektów wykorzystywania środków unijnych.
-
Rozwój potencjału społecznego organizacji - wyzwania w XXI wieku
Krzysztof Klincewicz and Waldemar Grzywacz
Księga Jubileuszowa z okazji siedemdziesiątej rocznicy Urodzin Profesora Mariana Dobrzyńskiego
-
European Integration process in the New Regional and Global Settings
Irena E. Kotowska, Ewa Latoszek, Alojzy Z. Nowak, and Andrzej Stępniak
The book is the final result of the EUintegRATIO project of the 7th Framework Programme coordinated by the Warsaw School of Economics. It was supported by the Ministry of Science and Higher Education, the Faculty of Management, Uniwersity of Warsaw, the Uniwersity of Gdansk and the National Contact Point for Research Programmes of the European Union. The publication refers to selected issues debated during the international conference European integration process in the new regional and global settings,, held as one of the flagship conferences under the Polish Presidency in the EU in October 2011, Warsaw. The conference made a unique platform for discussions among researches, politicians and representatives of different institutions across Europe.
-
Audyt finansowy w jednostkach gospodarczych. Teoria i praktyka
Józef Marzec and Jan Śliwa
Wraz z książką pt. Procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych jednostek gospodarczych stanowi całość publikacji obejmującą ważne problemy audytu finansowego w jednostkach gospodarczych w ujęciu teoretyczno-normatywnym i praktycznym. Książka wprowadza czytelnika w istotę i zasadność audytu finansowego w jednostkach gospodarczych. Podkreśla przede wszystkim przydatność informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych dla zarządzania finansami w przedsiębiorstwach i grupach kapitałowych. Drugim istotnym prezentowanym problemem są złożone, trudne do wyeliminowania, motywy fałszowania lub zniekształcania informacji ujmowanych w sprawozdaniach finansowych.
-
Procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych jednostek gospodarczych. Studium przypadku
Józef Marzec and Jan Śliwa
Wraz z książką pt. Audyt finansowy w jednostkach gospodarczych stanowi całość publikacji obejmującą ważne problemy audytu finansowego w jednostkach gospodarczych w ujęciu teoretyczno-normatywnym i praktycznym. Pokazuje praktyczną ścieżkę postępowania biegłego rewidenta w procesie weryfikacji sprawozdań finansowych wraz z dokumentowaniem dokonanych ustaleń. Autorzy w przystępnej formie przedstawili przebieg procesu badania sprawozdania finansowego wybranej jednostki gospodarczej.
-
Understanding Global Economy. National and Regional Studies
Alojzy Z. Nowak
This paper describes and analyzes the impacts of the Euro in teh European Union. It analyzes the impacts of countries joining the European Union and its trade performance on the world economy. In order to depict and explain Euroope's role in the world economy, ths study provides a detailed analysis of the Eurozone trade with the world. The study offers potential solutions to the Financial Crisis of the European Union and details their advantages and disadvantages.
-
Młodzi przedsiębiorcy - inspiracje, koncepcje i uwarunkowania
Jacek Pasieczny, Beata Glinka, and Agnieszka Brzozowska
Inspiracją do powstania monografii była konferencji "Młodzi przedsiębiorcy" przeprowadzona w maju 2011 r. na Wydziale Zarządzania UW. Składają się na nią zarówno rozdziały powstałe na bazie zaprezentowanych referatów, jak i stworzone wyłącznie na potrzeby opracowania. Podstawowym celem publikacji jest zaprezentowanie szerokiego spektrum zagadnień związanych z przedsiębiorczością młodych ludzi i w zamierzeniu autorów ma być przydatna nie tylko dla osób nauczających przedsiębiorczości, ale i (a może przede wszystkim) dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców.
-
Zarządzanie funduszami unijnymi dla przedsiębiorców
Jan Śliwa and Rafał Pawlicki
Książka przedstawia w zarysie istotę Unii Europejskiej, jej cele, zasady funkcjonowania, etapy rozwoju i system instytucjonalny. Każdy rozdział książki zakończony został krótko rekapitulacją, niezbędnymi pozycjami literatury i pytaniami kontrolnymi. Umożliwia to poszerzenie i pogłębienie informacji zawartych w książce. Może być wykorzystywana przez osoby studiujące tę dziedzinę wiedzy oraz przez beneficjentów, którzy są zainteresowani uzyskaniem dofinansowania przygotowanych projektów inwestycyjnych z funduszy pomocowych Unii Europejskiej.
-
Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego
Tomasz Zalega
Książka ma na celu udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytanie, a mianowicie, jak kształtuje się sytuacja materialna wielkomiejskich gospodarstw domowych w Polsce oraz poziom i struktura ich wydatków konsumpcyjnych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego. Ponadto w pracy podjęto się próby zidentyfikowania zachowań nabywczych konsumentów, w tym zachowań zaradczych i adaptacyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu, a także dokonania typologii konsumentów, biorąc pod uwagę czynniki socjodemograficzne (płeć, wiek, poziom wykształcenia i dochody), oraz przesłanki decyzji konsumpcyjnych.
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu. Krytyczna analiza
Maciej Bernatt, Jerzy Bogdanienko, and Tadeusz Skoczny
Książka poświęcona społecznej odpowiedzialności biznesu jest pracą zbiorową autorstwa pracowników naukowych i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Zawiera analizę konkretnych przypadków - zarówno pozytywnych, jak i negatywnych - funkcjonowania społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Może być użyteczna dla pracowników naukowych i studentów zainteresowanych tą tematyką. Autorom najbardziej zależy jednak, aby rozważania w niej zawarte stały się inspiracją dla polskich przedsiębiorców i stanowiły zachętę do wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu w sposób jak najbardziej kompleksowy i dojrzały, a zatem prawdziwie odpowiedzialny.
-
Informatyka 4 przyszłości. Miejsce i rola serwisów internetowych w rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Witold Chmielarz, Jerzy Kisielnicki, and Oskar Szumski
Monografia zawiera wybrane i zebrane w grupach tematycznych zagadnienia ukazujące aktualne problemy związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemów informatycznych w gospodarce, pokazując jednocześnie szerokie uwarunkowania środowiskowe i instrumentalne tego procesu. Zasadnicza koncepcja obejmuje więc jedynie wyselekcjonowane pod względem zakresu tematycznego problemy, omawiające w istocie różne aspekty informatyzacji zarządzania organizacją. Głównym celem monografii jest aktualna analiza możliwości wykorzystania serwisów internetowych i zintegrowanych z nimi systemów informatycznych oraz narzędzi i metod ich budowy w gospodarce.
-
Kompleksowe metody ewaluacji jakości serwisów internetowych
Witold Chmielarz, Oskar Szumski, and Marek Zborowski
Głównym celem badawczym projektu jest skonstruowanie nowej metodyki oceny użyteczności serwisów internetowych w rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce na tle analizy możliwości wykorzystania metod już istniejących i stosowanych. Na jego podstawie stworzono katalog porad, wskazówek i wniosków dotyczących optymalnej postaci i funkcjonalności witryny nie tylko z punktu widzenia klienta, lecz także firm informatycznych, które witryny tworzą oraz organizacji, które te serwisy wykorzystują.
-
Najgroźniejsze przestępstwa giełdowe. Implikacje i sposoby przeciwdziałania
Mirosław Dusza
Karalność pewnych zachowań na rynku giełdowym jest stosunkowo nowym zjawiskiem. Niniejsza praca w swojej podstawowej części zajmuje się dwoma głównymi przestępstwami, jakimi są wykorzystywanie informacji poufnych w grze giełdowej oraz manipulacja rynkiem giełdowym. Praca ma charakter interdyscyplinarny i obejmuje swoim zakresem elementy z wielu nauko społecznych. Jest wynikiem wieloletnich badań autora, była na różnych jej etapach przedmiotem konsultacji z wieloma teoretykami i praktykami rynku kapitałowego.
-
Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług
Krzysztof Klincewicz
Wśród polskich publikacji, dotyczących zarządzania innowacjami i ochrony własności przemysłowej, brakowało dotąd pozycji prezentującej proces dyfuzji innowacji i sposoby skutecznego wprowadzania na rynek nowych produktów i usług. Książka wypełnia tę lukę na rynku wydawniczym. Autor omawia procesy wprowadzania na rynek, promocji i sprzedaży innowacji, oferując praktyczne narzędzia gotowe do wykorzystania w działalności gospodarczej. Jest niezastąpioną pomocą dla każdego menedżera zajmującego się wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług. Szczególnie przydatna będzie dla osób zarządzających firmami technologicznymi, pracowników działów marketingu i sprzedaży, wynalazców rozważających możliwość komercjalizacji własnych osiągnięć, zarządzających projektami badawczo-rozwojowymi, doradców w zakresie zarządzania własnością intelektualną oraz studentów zarządzania.
-
Zarządzanie postkolonialne. Otoczenie biznesu w Afryce Subsaharyjskiej
Tomasz W. Kolasiński
Praca dotyczy dziedziny zarządzania określanej jako CMS - critical management studies. Są to "krytyczne badania nad zarządzaniem", związane z powstaniem w latach 70. dwudziestego wieku krytycznej oceny społecznej perspektywy kapitalizmu
-
Economy, society and managing
Alojzy Z. Nowak, Beata Glinka, and Przemysław Hensel
Good management is all about using well-chosen, diversified aources of knowledge while making decisions that can make or break a business. Every crisis poses a challenge to both scholars and administrators responsible for developing curricula for students od business management as important than ever. The main assumption of our book is that since economy, society and organizations are interwined phenomena the managerial scholrship and education are going to be useful for practitioners only if they reflect this fact.
-
Handel zagraniczny. Perspektywa europejska
Alojzy Z. Nowak and Waldemar Kozioł
Podręcznik jest nowym opracowaniem, wydanej w 2004 roku publikacji pt. Handel zagraniczny. Operacje, rozliczenia, regulacje. Autorzy w przystępny sposób zaprezentowali zagadnienia związane m.in. z formami handlu zagranicznego, pośrednikami w handlu zagranicznym, zwyczajami i formułami najczęściej w nim występującymi. Szczegółowo omówili zarówno dokumenty stosowane w obrocie towarowym z zagranicą, jak i formy rozliczeń, techniki oraz źródła finansowania handlu zagranicznego. Szczególne zainteresowanie Czytelników mogą wzbudzić rozdziały dotyczące cła, prawa celnego i procedur celnych, przygotowania transakcji eksportowej i importowej, kontraktu w handlu zagranicznym i jego realizacji, ubezpieczeń czy rozstrzygania sporów. Na uwagę zasługuje rozdział dotyczący ryzyka, a także na temat podstaw ekonomicznych operacji międzynarodowych. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych uczelni różnego typu, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz praktyków dziedziny.
Printing is not supported at the primary Gallery Thumbnail page. Please first navigate to a specific Image before printing.