Monografie/Monographs | Książki/Books | Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego/Faculty of Management University of Warsaw
Menu
  • Home
  • Search
  • Browse Collections
  • My Account
  • About
  • DC Network Digital Commons Network™
Skip to main content
Sekcja Wydawnicza Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego/University of Warsaw Faculty of Management Press Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego/Faculty of Management University of Warsaw
  • Home
  • Dla Czytelników
    For Readers
  • Zasady Etyczne
    Ethical Policies
  • Kontakt
    Contact
  • Zaloguj
    My Account

Home > BOOKS > MONOGRAPHS

Monografie/Monographs

 
Printing is not supported at the primary Gallery Thumbnail page. Please first navigate to a specific Image before printing.

Follow

Switch View to List View Slideshow
 
  • Trajektorie rozwoju obszarów wiejskich Bawarii i Małopolski by Zofia Sawicka

    Trajektorie rozwoju obszarów wiejskich Bawarii i Małopolski

    Zofia Sawicka

    Książka prezentuje oryginalne i oczekiwane przez wiele środowisk podejście do problematyki przemian strukturalnych na wsi i w rolnictwie. Jej autorka udowadnia, że dobrym i godnym rozważenia przykładem reform oraz zmian dla wsi i rolnictwa w Małopolsce mogłyby być przemiany, które dokonywały się przed laty w Bawarii. Publikacja stanowi istotną pozycję na skromnym rynku wydawnictw ekonomiczno-rolniczych, w której przedstawiono studium dróg rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa rozdrobnionego agrarnie. Główne rozdziały książki to: badania porównawcze nad rozwojem rolnictwa i obszarów wiejskich w świetle literatury, drogi rozwoju obszarów wiejskich Bawarii (ze szczególnym uwzględnieniem badanych gmin), stan i scenariusze rozwoju obszarów wiejskich Małopolski oraz Bawaria i Małopolska – porównanie sytuacji wyjściowej i wykorzystanie doświadczeń Bawarii.

  • Marka we współczesnym przedsiębiorstwie by Monika Skorek

    Marka we współczesnym przedsiębiorstwie

    Monika Skorek

    Celem książki jest pokazanie podstawowych zagadnień decyzyjnych związanych z marką, próba ich uporządkowania i stworzenia swoistego kodeksu działań w przypadku tworzenia nowej bądź zarządzania istniejącą marką. Niniejsza publikacja skierowana jest przede wszystkim dla studentów kierunków ekonomicznych związanych ze specjalnością marketingową, słuchaczy studiów podyplomowych, a także przedsiębiorców tworzących nową ofertę rynkową. Wiele podpowiedzi czy przykładów praktycznych w książce może okazać się cenną wskazówką na drodze do sukcesu biznesowego.

  • Postawy konsumentów wobec sprzedaży wysyłkowej w Polsce - ujęcie dynamiczne by Mariusz Trojanowski

    Postawy konsumentów wobec sprzedaży wysyłkowej w Polsce - ujęcie dynamiczne

    Mariusz Trojanowski

    Handel detaliczny - zarówno na świecie, jak i w Polsce - jest obszarem dynamicznie zachodzących zmian, przy czym, jak się wydaje, ich naukowe wyjaśnienia są niewspółmiernie skromne w stosunku do skali obserwowanych zjawisk. Stwierdzenie to wydaje się zasadne zwłaszcza w odniesieniu do handlu wysyłkowego, zrozumienia jego genezy, rozwoju i prognozowania udziału w handlu detalicznym w przyszłości. Temat, który jak do tej pory, szczególnie w Polsce, nie doczekał się wielu badań, stanowi zagadnienie postaw nabywców wobec tej formy handlu. Jest to zaskakujące, szczególnie jeśli uwzględni się często podkreślaną w literaturze marketingowej rolę postaw konsumenckich w kształtowaniu i prognozowaniu polityki sprzedażowej. Powyższe przesłanki w pełni uzasadniają konieczność podjęcia na polskim gruncie badań ukierunkowanych na ocenę postaw konsumentów wobec handlu wysyłkowego i czynników determinujących ich zmiany. Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest niniejsza monografia.

  • Finansowe Uwarunkowania Rozwoju Organizacji Gospodarczych. Ryzyko w rachunkowości i zarządzaniu finansami by Jan Turyna and Jan Rak

    Finansowe Uwarunkowania Rozwoju Organizacji Gospodarczych. Ryzyko w rachunkowości i zarządzaniu finansami

    Jan Turyna and Jan Rak

    Monografia jest efektem prac nadesłanych na V edycję organizowanej przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, konferencji naukowej pn. Finansowe Uwarunkowania Rozwoju Organizacji Gospodarczych, która została poświęcona tematyce ryzyka w rachunkowości i zarządzaniu finansami. Szerokie spektrum w podejściu do ryzyka przez autorów potwierdza konieczność prowadzenia dalszej dysputy nad tą problematyką. Dotyczy to zarówno podejścia teoretycznego, jak i badań istoty ryzyka dla praktyki gospodarczej.

  • Społeczna odpowiedzialność biznesu by Marcin Żemigała

    Społeczna odpowiedzialność biznesu

    Marcin Żemigała

    Społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle analiz bibliometrycznych i opinii pracowników na temat równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.Społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, która w ostatnich latach jest często poruszana zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania. Widać jednak wyraźnie, że brakuje koncepcyjnego uporządkowania pojawiających się modeli teoretycznych i narzędzi praktycznych. Brakuje także pozycji dotyczących kategoryzacji społecznej odpowiedzialności biznesu, która pozwoliłaby na ukazanie z czym powinna być ona wiązana w najwyższym stopniu, a z jakimi aspektami wiąże się w stopniu mniejszym. Cel niniejszej pracy składa się z dwóch elementów. Pierwszym jest dokonanie eksploracji obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, określenie występujących koncentracji i tendencji na gruncie naukowym. Drugim zaś - po zidentyfikowaniu najistotniejszych obszarów tematycznych w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, zbadanie ich na gruncie praktycznym.

  • Profesjonalna rekrutacja i selekcja na potrzeby współczesnej organizacji by Jerzy Bogdanienko

    Profesjonalna rekrutacja i selekcja na potrzeby współczesnej organizacji

    Jerzy Bogdanienko

    Rekrutacja jest jednym z zasadniczych elementów zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, jest procesem, podczas którego poszukuje się, dobiera i wybiera kandydatów na poszczególne stanowiska pracy - istniejące oraz takie, które zamierza się utworzyć. Stanowić może fundament osiągania bieżącego i przyszłego sukcesu przez organizację, dzięki rozbudowie jej kapitału intelektualnego, w wyniku przyciągania odpowiednich ludzi wyróżniających się najlepszymi cechami niezbędnymi do realizacji nowych zadań. Jest to jednocześnie zadaniem niezwykle trudnym i ryzykownym. Dlatego w niniejszej monografii Autorzy zdecydowali się przedstawić wybrane aspekty tego procesu, których uwzględnienie ułatwi uniknięcie niektórych pułapek i pozwoli usprawnić działalność w tym obszarze.

  • Polityka regionalna i fundusze strukturalne w praktyce by Przemysław Dubel

    Polityka regionalna i fundusze strukturalne w praktyce

    Przemysław Dubel

    Praca stanowi interesujące a zarazem użyteczne studium poświęcone polityce regionalnej Unii Europejskiej i jej realizacji. Autor omawiając cele i zasady polityki regionalnej UE równocześnie przedstawia instrumenty realizacji tej polityki w formie funduszów określających wysokość środków finansowych przeznaczonych na ten cel, a także programy operacyjne, będące podstawą funkcjonowania przedsięwzięć inwestycyjnych.

  • Relacje i lojalność klientów w marketingu by Katarzyna Dziewanowska

    Relacje i lojalność klientów w marketingu

    Katarzyna Dziewanowska

    Książka jest adresowana głównie do studentów, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu szeroko rozumianego zarządzania i marketingu oraz uczestników różnorodnych szkoleń związanych z tymi dziedzinami. Może być także przydatna dla praktyków - osób zatrudnionych w przedsiębiorstwach usługowych; ale nie tylko - jej celem jest bowiem wyjaśnienie roli marketingu, a zwłaszcza marketingu relacji w kształtowaniu sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa dzięki zbudowaniu bazy lojalnych klientów, a także zaprezentowanie instrumentów pozwalających na dokonanie oceny skuteczności podejmowanych działań.

  • Klasa kreatywna w Polsce. Technologia, talent i tolerancja jako źródło rozwoju regionalnego by Krzysztof Klincewicz

    Klasa kreatywna w Polsce. Technologia, talent i tolerancja jako źródło rozwoju regionalnego

    Krzysztof Klincewicz

    Książka stanowi pierwszą w Polsce adaptację modelu Floridy do warunków naszego kraju. Autorzy analizują w niej, jak wspieranie technologii, talentu i tolerancji wpływa na rozwój polskich województw. Wzbogacili również oryginalne podejście Floridy o analizę zagadnień kapitału ludzkiego i społecznego, migracji na rynku pracy, koncentracji prowadzonych badań naukowych i wykorzystania funduszy strukturalnych UE. Książka prezentuje kompleksowy obraz zróżnicowania regionalnego Polski, może też być punktem wyjścia do tworzenia regionalnych strategii rozwoju oraz ewaluacji efektów wykorzystywania środków unijnych.

  • Rozwój potencjału społecznego organizacji - wyzwania w XXI wieku by Krzysztof Klincewicz and Waldemar Grzywacz

    Rozwój potencjału społecznego organizacji - wyzwania w XXI wieku

    Krzysztof Klincewicz and Waldemar Grzywacz

    Księga Jubileuszowa z okazji siedemdziesiątej rocznicy Urodzin Profesora Mariana Dobrzyńskiego

  • European Integration process in the New Regional and Global Settings by Irena E. Kotowska, Ewa Latoszek, Alojzy Z. Nowak, and Andrzej Stępniak

    European Integration process in the New Regional and Global Settings

    Irena E. Kotowska, Ewa Latoszek, Alojzy Z. Nowak, and Andrzej Stępniak

    The book is the final result of the EUintegRATIO project of the 7th Framework Programme coordinated by the Warsaw School of Economics. It was supported by the Ministry of Science and Higher Education, the Faculty of Management, Uniwersity of Warsaw, the Uniwersity of Gdansk and the National Contact Point for Research Programmes of the European Union. The publication refers to selected issues debated during the international conference European integration process in the new regional and global settings,, held as one of the flagship conferences under the Polish Presidency in the EU in October 2011, Warsaw. The conference made a unique platform for discussions among researches, politicians and representatives of different institutions across Europe.

  • Audyt finansowy w jednostkach gospodarczych. Teoria i praktyka by Józef Marzec and Jan Śliwa

    Audyt finansowy w jednostkach gospodarczych. Teoria i praktyka

    Józef Marzec and Jan Śliwa

    Wraz z książką pt. Procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych jednostek gospodarczych stanowi całość publikacji obejmującą ważne problemy audytu finansowego w jednostkach gospodarczych w ujęciu teoretyczno-normatywnym i praktycznym. Książka wprowadza czytelnika w istotę i zasadność audytu finansowego w jednostkach gospodarczych. Podkreśla przede wszystkim przydatność informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych dla zarządzania finansami w przedsiębiorstwach i grupach kapitałowych. Drugim istotnym prezentowanym problemem są złożone, trudne do wyeliminowania, motywy fałszowania lub zniekształcania informacji ujmowanych w sprawozdaniach finansowych.

  • Procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych jednostek gospodarczych. Studium przypadku by Józef Marzec and Jan Śliwa

    Procedury i dokumentacja badania sprawozdań finansowych jednostek gospodarczych. Studium przypadku

    Józef Marzec and Jan Śliwa

    Wraz z książką pt. Audyt finansowy w jednostkach gospodarczych stanowi całość publikacji obejmującą ważne problemy audytu finansowego w jednostkach gospodarczych w ujęciu teoretyczno-normatywnym i praktycznym. Pokazuje praktyczną ścieżkę postępowania biegłego rewidenta w procesie weryfikacji sprawozdań finansowych wraz z dokumentowaniem dokonanych ustaleń. Autorzy w przystępnej formie przedstawili przebieg procesu badania sprawozdania finansowego wybranej jednostki gospodarczej.

  • Understanding Global Economy. National and Regional Studies by Alojzy Z. Nowak

    Understanding Global Economy. National and Regional Studies

    Alojzy Z. Nowak

    This paper describes and analyzes the impacts of the Euro in teh European Union. It analyzes the impacts of countries joining the European Union and its trade performance on the world economy. In order to depict and explain Euroope's role in the world economy, ths study provides a detailed analysis of the Eurozone trade with the world. The study offers potential solutions to the Financial Crisis of the European Union and details their advantages and disadvantages.

  • Młodzi przedsiębiorcy - inspiracje, koncepcje i uwarunkowania by Jacek Pasieczny, Beata Glinka, and Agnieszka Brzozowska

    Młodzi przedsiębiorcy - inspiracje, koncepcje i uwarunkowania

    Jacek Pasieczny, Beata Glinka, and Agnieszka Brzozowska

    Inspiracją do powstania monografii była konferencji "Młodzi przedsiębiorcy" przeprowadzona w maju 2011 r. na Wydziale Zarządzania UW. Składają się na nią zarówno rozdziały powstałe na bazie zaprezentowanych referatów, jak i stworzone wyłącznie na potrzeby opracowania. Podstawowym celem publikacji jest zaprezentowanie szerokiego spektrum zagadnień związanych z przedsiębiorczością młodych ludzi i w zamierzeniu autorów ma być przydatna nie tylko dla osób nauczających przedsiębiorczości, ale i (a może przede wszystkim) dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców.

  • Zarządzanie funduszami unijnymi dla przedsiębiorców by Jan Śliwa and Rafał Pawlicki

    Zarządzanie funduszami unijnymi dla przedsiębiorców

    Jan Śliwa and Rafał Pawlicki

    Książka przedstawia w zarysie istotę Unii Europejskiej, jej cele, zasady funkcjonowania, etapy rozwoju i system instytucjonalny. Każdy rozdział książki zakończony został krótko rekapitulacją, niezbędnymi pozycjami literatury i pytaniami kontrolnymi. Umożliwia to poszerzenie i pogłębienie informacji zawartych w książce. Może być wykorzystywana przez osoby studiujące tę dziedzinę wiedzy oraz przez beneficjentów, którzy są zainteresowani uzyskaniem dofinansowania przygotowanych projektów inwestycyjnych z funduszy pomocowych Unii Europejskiej.

  • Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego by Tomasz Zalega

    Konsumpcja w wielkomiejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego

    Tomasz Zalega

    Książka ma na celu udzielenie odpowiedzi na kluczowe pytanie, a mianowicie, jak kształtuje się sytuacja materialna wielkomiejskich gospodarstw domowych w Polsce oraz poziom i struktura ich wydatków konsumpcyjnych w okresie kryzysu finansowo-ekonomicznego. Ponadto w pracy podjęto się próby zidentyfikowania zachowań nabywczych konsumentów, w tym zachowań zaradczych i adaptacyjnych gospodarstw domowych w okresie kryzysu, a także dokonania typologii konsumentów, biorąc pod uwagę czynniki socjodemograficzne (płeć, wiek, poziom wykształcenia i dochody), oraz przesłanki decyzji konsumpcyjnych.

  • Społeczna odpowiedzialność biznesu. Krytyczna analiza by Maciej Bernatt, Jerzy Bogdanienko, and Tadeusz Skoczny

    Społeczna odpowiedzialność biznesu. Krytyczna analiza

    Maciej Bernatt, Jerzy Bogdanienko, and Tadeusz Skoczny

    Książka poświęcona społecznej odpowiedzialności biznesu jest pracą zbiorową autorstwa pracowników naukowych i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Zawiera analizę konkretnych przypadków - zarówno pozytywnych, jak i negatywnych - funkcjonowania społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Może być użyteczna dla pracowników naukowych i studentów zainteresowanych tą tematyką. Autorom najbardziej zależy jednak, aby rozważania w niej zawarte stały się inspiracją dla polskich przedsiębiorców i stanowiły zachętę do wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu w sposób jak najbardziej kompleksowy i dojrzały, a zatem prawdziwie odpowiedzialny.

  • Informatyka 4 przyszłości. Miejsce i rola serwisów internetowych w rozwoju społeczeństwa informacyjnego by Witold Chmielarz, Jerzy Kisielnicki, and Oskar Szumski

    Informatyka 4 przyszłości. Miejsce i rola serwisów internetowych w rozwoju społeczeństwa informacyjnego

    Witold Chmielarz, Jerzy Kisielnicki, and Oskar Szumski

    Monografia zawiera wybrane i zebrane w grupach tematycznych zagadnienia ukazujące aktualne problemy związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemów informatycznych w gospodarce, pokazując jednocześnie szerokie uwarunkowania środowiskowe i instrumentalne tego procesu. Zasadnicza koncepcja obejmuje więc jedynie wyselekcjonowane pod względem zakresu tematycznego problemy, omawiające w istocie różne aspekty informatyzacji zarządzania organizacją. Głównym celem monografii jest aktualna analiza możliwości wykorzystania serwisów internetowych i zintegrowanych z nimi systemów informatycznych oraz narzędzi i metod ich budowy w gospodarce.

  • Kompleksowe metody ewaluacji jakości serwisów internetowych by Witold Chmielarz, Oskar Szumski, and Marek Zborowski

    Kompleksowe metody ewaluacji jakości serwisów internetowych

    Witold Chmielarz, Oskar Szumski, and Marek Zborowski

    Głównym celem badawczym projektu jest skonstruowanie nowej metodyki oceny użyteczności serwisów internetowych w rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce na tle analizy możliwości wykorzystania metod już istniejących i stosowanych. Na jego podstawie stworzono katalog porad, wskazówek i wniosków dotyczących optymalnej postaci i funkcjonalności witryny nie tylko z punktu widzenia klienta, lecz także firm informatycznych, które witryny tworzą oraz organizacji, które te serwisy wykorzystują.

  • Najgroźniejsze przestępstwa giełdowe. Implikacje i sposoby przeciwdziałania by Mirosław Dusza

    Najgroźniejsze przestępstwa giełdowe. Implikacje i sposoby przeciwdziałania

    Mirosław Dusza

    Karalność pewnych zachowań na rynku giełdowym jest stosunkowo nowym zjawiskiem. Niniejsza praca w swojej podstawowej części zajmuje się dwoma głównymi przestępstwami, jakimi są wykorzystywanie informacji poufnych w grze giełdowej oraz manipulacja rynkiem giełdowym. Praca ma charakter interdyscyplinarny i obejmuje swoim zakresem elementy z wielu nauko społecznych. Jest wynikiem wieloletnich badań autora, była na różnych jej etapach przedmiotem konsultacji z wieloma teoretykami i praktykami rynku kapitałowego.

  • Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług by Krzysztof Klincewicz

    Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji nowych produktów i usług

    Krzysztof Klincewicz

    Wśród polskich publikacji, dotyczących zarządzania innowacjami i ochrony własności przemysłowej, brakowało dotąd pozycji prezentującej proces dyfuzji innowacji i sposoby skutecznego wprowadzania na rynek nowych produktów i usług. Książka wypełnia tę lukę na rynku wydawniczym. Autor omawia procesy wprowadzania na rynek, promocji i sprzedaży innowacji, oferując praktyczne narzędzia gotowe do wykorzystania w działalności gospodarczej. Jest niezastąpioną pomocą dla każdego menedżera zajmującego się wprowadzaniem na rynek nowych produktów i usług. Szczególnie przydatna będzie dla osób zarządzających firmami technologicznymi, pracowników działów marketingu i sprzedaży, wynalazców rozważających możliwość komercjalizacji własnych osiągnięć, zarządzających projektami badawczo-rozwojowymi, doradców w zakresie zarządzania własnością intelektualną oraz studentów zarządzania.

  • Zarządzanie postkolonialne. Otoczenie biznesu w Afryce Subsaharyjskiej by Tomasz W. Kolasiński

    Zarządzanie postkolonialne. Otoczenie biznesu w Afryce Subsaharyjskiej

    Tomasz W. Kolasiński

    Praca dotyczy dziedziny zarządzania określanej jako CMS - critical management studies. Są to "krytyczne badania nad zarządzaniem", związane z powstaniem w latach 70. dwudziestego wieku krytycznej oceny społecznej perspektywy kapitalizmu

  • Competition. Ethics. Management by Alojzy Z. Nowak, Beata Glinka, and Przemysław Hensel

    Competition. Ethics. Management

    Alojzy Z. Nowak, Beata Glinka, and Przemysław Hensel

  • Economy, society and managing by Alojzy Z. Nowak, Beata Glinka, and Przemysław Hensel

    Economy, society and managing

    Alojzy Z. Nowak, Beata Glinka, and Przemysław Hensel

    Good management is all about using well-chosen, diversified aources of knowledge while making decisions that can make or break a business. Every crisis poses a challenge to both scholars and administrators responsible for developing curricula for students od business management as important than ever. The main assumption of our book is that since economy, society and organizations are interwined phenomena the managerial scholrship and education are going to be useful for practitioners only if they reflect this fact.

 
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
 

Publikacje/Collections

  • Czasopisma/Journals
  • Książki/Books
  • Programy/Software

Przeglądaj/Browse

  • Autorzy/Authors
  • Dyscypliny/Disciplines

Wyszukaj/Search

Advanced Search

  • Notify me via email or RSS

Dla Autorów/Author Corner

  • Author FAQ
 
Elsevier - Digital Commons

Home | About | FAQ | My Account | Accessibility Statement

Privacy Copyright